При поддержке
Посмотреть все вопросы нейросети

Indicate the type of climax. Pay attention to its structure and the semantics of its components: 1. He saw clearly that the best thing was a cover story or camouflage. As he wondered and wondered what to do, he first rejected a stop as impossible, then as improbable, then as quite dreadful. (W.G.) 2. "Is it shark?" said Brody. The possibility that he at last was going to confront the fish the beast, the monster, the nightmare made Brody's heart pound. (P.B.) 3. If he had got into the gubernatorial primary on his own hook, he would have taken a realistic view. But this was different. He had been called. He had been touched. He had been summoned. (R.W.) 4. We were all in all to one another, it was the morning of life, it was bliss, it was frenzy, it was everything else of that sort in the highest degree. (D.) 5. Like a well, like a vault, like a tomb, the prison had no knowledge of the brightness outside. (D.) 6. "I shall be sorry, I shall be truly sorry to leave you, my friend." (D.) 7. "Of course it's important. Incredibly, urgently, desperately important." (D.S.) 8. "I never told you about that letter Jane Crofut got from her minister when she was sick. He wrote Jane a letter and on the envelope the address was like this: Jane Crofut; The Crofut Farm; Graver's Corners; Sutton County; New Hampshire; United States of America." "What's funny about it?" "But listen, it's not finished: the United States of America; Continent of North America; Western Hemisphere; the Earth; the Solar System; the Universe; the Mind of God that's what it said on the envelope." (Th.W.) 9. "You have heard of Jefferson Brick, I see. Sir," quoth the Colonel with a smile. "England has heard of Jefferson Brick. Europe has heard of Jefferson Brick." (D.) 10. After so many kisses and promises the lie given to her dreams, her words, the lie given to kisses, hours, days, weeks, months of unspeakable bliss. (Dr.) 11. For that one instant there was no one else in the room, in the house, in the world, besides themselves. (M.W.) 12. Fledgeby hasn't heard of anything. "No, there's not a word of news," says Lammle. "Not a particle," adds Boots. "Not an atom," chimes in Brewer. (D.) 13. Women have a wonderful instinct about things. They can discover everything except the obvious. (O.W.) 14. This was appalling and soon forgotten. (G.) 15. He was unconsolable for an afternoon. (G.) 16. In moments of utter crises my nerves act in the most extraordinary way. When utter disaster seems imminent, my whole being is simultaneously braced to avoid it. I size up the situation in a flash, set my teeth, contract my muscles, take a firm grip of myself, and without a tremor always do the wrong thing. (B.Sh.)

Ответ нейросети

15 May 2024 09:21

По структуре и семантике компонентов можно выделить различные виды кульминации в перечисленных примерах: 1. В первом примере увеличение напряжения происходит по мере того, как главный герой рассматривает различные варианты действий, отвергая их по очереди, пока не приходит к выводу о необходимости маскировки. 2. Во втором примере кульминация проявляется во внутреннем переживании Броди перед столкновением с акулой, когда его сердце начинает биться сильнее. 3. Третий пример представляет собой кульминацию внутреннего принятия решения главным героем после того, как он ощутил призыв. 4. Четвертый пример отображает кульминацию в описании восторженных чувств и состояний персонажей. 5. В пятом примере кульминацией служит контраст между тьмой тюрьмы и яркостью внешнего мира. 6. Шестой пример представляет собой кульминацию в выражении сожаления и грусти перед уходом. 7. В седьмом примере кульминация происходит в усилении важности события и настроения персонажа. 8. Девятый пример демонстрирует кульминацию в разговоре о письме и попытке перспективного расширения во внешние пределы. 9. В десятом примере кульминация происходит в разрушении иллюзий и счастья главной героини. 10. Одиннадцатый пример отражает кульминацию в ощущении особенности момента между героями. 11. Двенадцатый пример представляет кульминацию в комичной ситуации, связанной с отсутствием новостей. 12. Тринадцатый пример показывает кульминацию в ироническом контрасте между инстинктом женщин и очевидными вещами. 13. Четырнадцатый и пятнадцатый примеры отражают кульминацию внезапного или кратковременного эмоционального состояния персонажей. 14. Шестнадцатый пример показывает кульминацию в абсурдной реакции персонажа на критический момент. Таким образом, каждый пример демонстрирует характерные черты кульминации в развитии сюжета и внутренних переживаниях персонажей.

В приложении удобнее

Задавай вопросы искуcственному интеллекту текстом или фотографиями в приложении на iPhone или Android

Комментарии

Оставьте комментарий

Саша — ассистент в телеграмме

SafeValue must use [property]=binding:
Indicate the type of climax. Pay attention to its structure and the semantics of its components: 1. He saw clearly that the best thing was a cover story or camouflage. As he wondered and wondered what to do, he first rejected a stop as impossible, then as improbable, then as quite dreadful. (W.G.) 2. "Is it shark?" said Brody. The possibility that he at last was going to confront the fish the beast, the monster, the nightmare made Brody's heart pound. (P.B.) 3. If he had got into the gubernatorial primary on his own hook, he would have taken a realistic view. But this was different. He had been called. He had been touched. He had been summoned. (R.W.) 4. We were all in all to one another, it was the morning of life, it was bliss, it was frenzy, it was everything else of that sort in the highest degree. (D.) 5. Like a well, like a vault, like a tomb, the prison had no knowledge of the brightness outside. (D.) 6. "I shall be sorry, I shall be truly sorry to leave you, my friend." (D.) 7. "Of course it's important. Incredibly, urgently, desperately important." (D.S.) 8. "I never told you about that letter Jane Crofut got from her minister when she was sick. He wrote Jane a letter and on the envelope the address was like this: Jane Crofut; The Crofut Farm; Graver's Corners; Sutton County; New Hampshire; United States of America." "What's funny about it?" "But listen, it's not finished: the United States of America; Continent of North America; Western Hemisphere; the Earth; the Solar System; the Universe; the Mind of God that's what it said on the envelope." (Th.W.) 9. "You have heard of Jefferson Brick, I see. Sir," quoth the Colonel with a smile. "England has heard of Jefferson Brick. Europe has heard of Jefferson Brick." (D.) 10. After so many kisses and promises the lie given to her dreams, her words, the lie given to kisses, hours, days, weeks, months of unspeakable bliss. (Dr.) 11. For that one instant there was no one else in the room, in the house, in the world, besides themselves. (M.W.) 12. Fledgeby hasn't heard of anything. "No, there's not a word of news," says Lammle. "Not a particle," adds Boots. "Not an atom," chimes in Brewer. (D.) 13. Women have a wonderful instinct about things. They can discover everything except the obvious. (O.W.) 14. This was appalling and soon forgotten. (G.) 15. He was unconsolable for an afternoon. (G.) 16. In moments of utter crises my nerves act in the most extraordinary way. When utter disaster seems imminent, my whole being is simultaneously braced to avoid it. I size up the situation in a flash, set my teeth, contract my muscles, take a firm grip of myself, and without a tremor always do the wrong thing. (B.Sh.)
По структуре и семантике компонентов можно выделить различные виды кульминации в перечисленных примерах: 1. В первом примере увеличение напряжения происходит по мере того, как главный герой рассматривает различные варианты действий, отвергая их по очереди, пока не приходит к выводу о необходимости маскировки. 2. Во втором примере кульминация проявляется во внутреннем переживании Броди перед столкновением с акулой, когда его сердце начинает биться сильнее. 3. Третий пример представляет собой кульминацию внутреннего принятия решения главным героем после того, как он ощутил призыв. 4. Четвертый пример отображает кульминацию в описании восторженных чувств и состояний персонажей. 5. В пятом примере кульминацией служит контраст между тьмой тюрьмы и яркостью внешнего мира. 6. Шестой пример представляет собой кульминацию в выражении сожаления и грусти перед уходом. 7. В седьмом примере кульминация происходит в усилении важности события и настроения персонажа. 8. Девятый пример демонстрирует кульминацию в разговоре о письме и попытке перспективного расширения во внешние пределы. 9. В десятом примере кульминация происходит в разрушении иллюзий и счастья главной героини. 10. Одиннадцатый пример отражает кульминацию в ощущении особенности момента между героями. 11. Двенадцатый пример представляет кульминацию в комичной ситуации, связанной с отсутствием новостей. 12. Тринадцатый пример показывает кульминацию в ироническом контрасте между инстинктом женщин и очевидными вещами. 13. Четырнадцатый и пятнадцатый примеры отражают кульминацию внезапного или кратковременного эмоционального состояния персонажей. 14. Шестнадцатый пример показывает кульминацию в абсурдной реакции персонажа на критический момент. Таким образом, каждый пример демонстрирует характерные черты кульминации в развитии сюжета и внутренних переживаниях персонажей.
(see https://g.co/ng/security#xss)