Таких скидок больше не будет!

осталось мест 57
Новая Школа - онлайн-школа подготовки к ЕГЭ
При поддержке
Посмотреть все тесты нейросети

Тест на тему Determining the English language level

18 сентября 2025 21:32

{Другой предмет}
11 Класс

Этот тест сгенерирован искусственным интеллектом. Возможны ошибки.

Сгенерировать свой тест

Ниже представлен тест по английскому языку для одиннадцатиклассников. Тема: Determining the English language level. Тип вопросов: открытые. Всего 20 вопросов. Ответы приведены внизу как образец (sample answers). Попросите учащихся писать ответы на английском языке.

Инструкция

  • Ответьте на все вопросы.
  • Время: примерно 60 минут.
  • Ответы пишутся на английском языке.
  • Раздел A содержит прочтённый текст; разделы B–D — другие виды заданий.
  • Ниже в конце приведён образец ответов и критерии оценки.

Раздел A. Чтение и ответы на вопросы (открытые) Текст для чтения (прочитайте и ответьте на вопросы 1–4)

Text: Learning a language well is a process, not a single moment of inspiration. Successful language learners prepare a plan, practice regularly, and seek feedback from others. They use mistakes as information about what to focus on next, rather than as proof that they cannot improve. Immersion helps: reading, listening, speaking, and writing in realistic contexts makes new rules feel natural. The key is consistency: small daily efforts often beat long sporadic sessions. Finally, learners should set specific goals, track progress, and adjust methods based on what works best for them.

Вопросы:

  1. What is the main idea of the text?
  2. List two strategies recommended by the author for improving English.
  3. How does the author suggest learners should treat mistakes?
  4. Do you agree with the author’s view on language learning? Why or why not? (Ответьте своими словами и приведите пример.)

Раздел B. Грамматика и точность (открытые) 5) Rewrite the sentence correctly and briefly explain the grammar rule it demonstrates.

  • If I will study harder, I will pass the exam.
  1. Rewrite and explain:
  • She don't like loud music.
  1. Rewrite and explain:
  • I have visited London last year.
  1. Rewrite and explain:
  • He can to swim very well.
  1. Rewrite and explain:
  • There was many people at the party.
  1. Rewrite and explain:
  • I am interesting in learning English.

Раздел C. Лексика в контексте (открытые) 11) Create a sentence using the word significant in the correct meaning.

  1. Create a sentence using the word endeavor in the correct context.

  2. Write a sentence with the word ample, showing its meaning.

  3. Use the word elaborate in a sentence (choose the appropriate form: verb or adjective).

Раздел D. Развитие навыков письма и выражения (открытые) 15) Write a short essay (150–180 слов) about why English is important in your life and how you plan to improve it.

  1. Write a formal email (120–180 слов) to your English teacher requesting feedback on your writing and suggesting topics or resources to practice.

  2. Write a short paragraph (100–150 слов) comparing two languages you know (for example English and Russian), focusing on differences in grammar, vocabulary, and pronunciation.

  3. Write a brief narrative (120–170 слов) about a moment when you faced a communication challenge in English and how you solved it.

  4. Write a short description of your dream job and explain how English skills are necessary for it.

  5. Translate the following Russian paragraph into fluent English. Then explain two key translation choices.

  • Я учу английский уже десять лет. За это время я изучил много слов и правил грамматики, но часто делаю ошибки в произношении. Я стараюсь говорить на языке ежедневно, чтобы развивать уверенность.

Образец ответов (примерные ответы) Важно: ответы могут варьироваться; критерии оценки — ясность, точность языка, грамматика, лексика, связность, соответствие требованиям задания.

Раздел A — образец ответов

  1. The main idea is that learning English well requires a plan, regular practice, and using mistakes to guide further study.
  2. Examples: a) practice regularly; b) seek feedback from others; c) use mistakes as information.
  3. The author suggests treating mistakes as information about what to focus on next and as a normal part of learning, not as proof of inability.
  4. Sample: I agree with the idea that consistent practice and using feedback help learners improve. For example, daily short sessions can reinforce vocabulary better than long, rare study marathons.

Раздел B — образец ответов 5) If I studied harder, I would pass the exam. Объяснение: нулевой/второй тип условных предложений; если clause с Present Simple/ past simple — в главной части would + базовая форма глагола. 6) She doesn’t like loud music. Объяснение: третье лицо единственного числа требует does not (doesn’t) + базовая форма. 7) I visited London last year. Объяснение: time reference "last year" требует простого прошедшего. 8) He can swim very well. Объяснение: после модальных глаголов (can) не ставится "to". 9) There were many people at the party. Объяснение: "people" — множественное число, требуется согласование с глаголом-связкой. 10) I am interested in learning English. Объяснение: "interested" — причастие, правильная форма после предлогов (in).

Раздел C — образец ответов 11) The discovery was significant for the development of the theory. 12) Engaging in a challenging project is a difficult endeavor, but it leads to important growth. 13) We had ample time to prepare for the presentation. 14) The teacher asked me to elaborate on my idea with more details.

Раздел D — образец ответов 15) (Примерный текст объемом 150–180 слов, личное влияние английского и план улучшений.) Sample gist: English is essential for my studies and future career; I plan to read more books, watch English content with subtitles, keep a vocabulary notebook, set SMART goals, and seek speaking practice weekly.

  1. (Пример письма формального типа; 120–180 слов.) Sample gist: Address teacher, request feedback on writing strengths/weaknesses, propose topics or resources, ask for a quick meeting to discuss a plan.

  2. (Пример сравнения языков; 100–150 слов.) Sample gist: difference in word order, tenses, article use; Russian has case endings; English uses articles; pronunciation differences; similarities in some basic vocabulary.

  3. (Пример рассказа 120–170 слов.) Sample gist: describe an awkward moment, e.g., asking for directions, miscommunication, how the learner asked for clarification and learned from it.

  4. (Пример описания карьеры; 100–150 слов.) Sample gist: target job (for example - international counselor, coder, journalist); required English for meetings, writing, presentations; plan to improve: targeted courses, practice with native speakers, etc.

  5. Translation into English (образец перевода):

  • Translation: I have been learning English for ten years. During this time I have learned many words and grammar rules, but I often make pronunciation mistakes. I try to speak the language every day to build confidence.
  • Обоснование перевода: выбор времен (present perfect continuous для длительного действия), естественные сочетания (speak the language, build confidence).

Если нужно, можно адаптировать текст под конкретные учебные материалы вашего класса, скорректировать объём и уровень сложности заданий под стиль вашего оценивания. Также можно добавить шкалу баллов и критерии оценки по каждому разделу (например, лексика, грамматика, стиль, связность, полнота ответа).


Сгенерировать свой тест

Популярные тесты

{Другой предмет}
7 Класс
{Другой предмет}
11 Класс
{Другой предмет}
8 Класс
{Другой предмет}
8 Класс

Саша — ассистент в телеграмме